۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۹

شورای شهر افزایش قیمت حمل و نقل عمومی را در پایتخت پیگیری می‌کند

شورای شهر افزایش قیمت حمل و نقل عمومی را در پایتخت پیگیری می‌کند

یک عضو شورای شهر تهران از پیگیری شورا درخصوص اجرا نشدن مصوبه افزایش 25 درصدی قیمت حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: در جلسه روز یکشنبه شورا به این موضوع رسیدگی می شود.

ابولفضل قناعتی در گقتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عدم اجرای افزایش 25درصدی قیمت مترو، اتوبوس و تاکسی گفت: شورا در زمان قانونی نرخ کرایه های سال 93 را مصوب و به فرمانداری ارسال کرد. تا آنجا که من اطلاع دارم در 15 روز مهلت قانونی جوابیه ای به شورا ارسال نشده است مگر آنکه این نامه در هیأت رئیسه باشد و هنوز اعضا از آن اطلاعی نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر فرمانداری تاکنون اعتراض نکرده باشد عدم اجرای مصوبه شورا که از روز 16فروردین بود غیرقانونی است و این مصوبه قابلیت اجرایی دارد.

قناعتی در پاسخ به این پرسش که شورا تا زمان تعیین تکلیف قیمت ها چه برنامه ای برای جلوگیری از افزایش غیرقانونی کرایه ها دارد گفت: خوشبختانه با افزایش تعداد اعضای شورا وظیفه نظارتی بهتر از گذشته انجام می شود. مانیز تا زمان تعیین تکلیف نهایی بیشتر از گذشته این موضوع را رصد می کنیم اما تعداد تاکسی های در سطح تهران بسیار و امکان نظارت بر تمام این تاکسیها سخت است و بهترین سیستم نظارتی شهروندان هستند که بدون حاشیه به راننده تذکر دهند و اگر راننده به این تذکر بی توجه بود شماره خودرو به سازمان تاکسیرانی داده شود تا کمیته انضباطی با راننده متخلف برخورد کند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر فرمانداری به مصوبه اعتراض کرده باشد شورا نیز موضوع را پیگیری می کند تا حق شهروندان و رانندگان تاکسی ضایع نشود.

کد خبر 2264110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha